Hvordan bygge en pålitelig e-handel butikk

Som e-handelmogul Jack Ma, grunnlegger av Alibaba - Kinas største online handelsfirma, bekreftet, i e-handel er det viktigste å kunne stole på, du kan legge grunnlaget for e-handelsuksess på tillit. Nyheten om databrudd lager ofte overskrifter og gjør forbrukerne enda mer skeptiske til online shopping. Her er noen beviste mantraer som hjelper deg med å bygge en pålitelig e-handel.



Gjør det mulig for dine kunder å enkelt nå deg

Kundene dine vil sette pris på og stole på deg hvis du er lett tilgjengelig for hjelp via telefon, e-post eller sosiale medier. Be din e-handelsutviklingsspesialist om å vise dine kontaktnumre eller kundeservicenummer på Kontakt-oss-siden.

Vær alltid gjennomsiktig om retningslinjene dine

Ifølge en undersøkelse utført av Statista, bekreftet nesten 25 prosent av kunder at de forlater vognen dersom uventede fraktkostnader dukker opp ved utsjekking. Sjansen for at kundene kommer tilbake til butikken din, er nesten lik null. Derfor er det tilrådelig å utøve fullstendig avsløring for å vinne tilliten til kundene dine.

Få HTTPS-kryptering for din e-butikk

Du kan legge til et ekstra sikkerhetslag til din e-butikk ved å konfigurere SSL-sertifikat slik at kundene dine føler seg trygge nok til å skrive inn sin legitimasjonsinformasjon på nettbutikkens innloggings- og betalingssider.

Vis tillitskilt på nettstedet ditt

Når tillitskildene vises på nettstedet ditt, vil kundene gjerne bla gjennom e-butikken din. De aksepterer e-handelens nettside som sikker og føler seg fri til å foreta transaksjoner. Dermed bidrar disse tillitstetningene til å øke salget.

Lag en aktiv tilstedeværelse i sosiale medier

Å knytte deg til kundene i sosiale medier øker kundeengasjementet og reduserer churn rate, den årlige prosentandelen av kunder som slutterå benytte seg av en tjeneste, med 15 prosent, ifølge Gartner.

Læringspunkter

Kundenes tillit til deg kan være en viktig differensieringsfaktor for din e-handelsvirksomhet. Derfor, prøv å vinne tilliten til kundene dine ved å være gjennomsiktig med frakt- og returregler, slik at kundene dine kanenkelt nå deg via telefon eller e-post, få SSL-sertifisering for nettbutikken din, vis tillitsskilt på nettstedet og ikke minst, engasjere kundene dine via sosiale medier. Alle de beste ønsker for en lønnsom nettbutikk!

Se mer informasjon om Outsourcing E-commerce Utvikling Norway, Software Utvikling Specialist og Magento webutvikling byrå.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits